מעוניינים בפגישת ייעוץ ורעיונות?

ייעוץ ראשוני ללא עלות

התקשרו עכשיו: 054-6775000
או פשוט השאירו פרטיכם כאן ואנו נשמח ליצור אתכם קשר

לעצב את הגינה המושלמת -איך יוצרים אווירה בגינה

עיצוב גינה הוא אחד המרכיבים העיקריים בתכנון ועיצוב הבית, הוא חלק בלתי נפרד ממנו. אם עברתם לבית ואתם מחפשים אווירה נעימה, אווירה מרגיעה לאזור המפנק ביותר בבית, האזור בו תפתחו את היום, האזור בו תארחו חברים ומשפחה, האזור שלא בכדי מכונה "חלקת האלוהים הקטנה". כדאי שתמשיכו לקרוא את המדריך שלנו.

המדריך לעיצוב גינות

במטרה להעניק לכם את הידע הנדרש לעיצוב גינה ולתת לכם טיפים בעיצוב נכון, אנו באדר אדריכלות ועיצוב נוי, החלטנו לפתח עבורכם את המדריך השלם לעיצוב גינות. במדריך תוכלו להכיר מקרוב עיצובים שונים וסגנונות, תוכלו ללמוד איזו צמחייה מתאימה לגינה שלכם ואיך לחבר את הגינה עם הנוף של הבית, להסתיר את המגרעות של הגינה, לדוגמה קרבה לשכנים ולהבליט את האזורים המובחרים בגינה כמו מזרקה או בריכה.

תכנון גינה

איך מתחילים

הגינה מביאה את הטבע לסביבה שלנו, למקום המגורים, היא תורמת לרוגע ושלווה ולחידוש אנרגיה. הבעיה שרבים מאיתנו לא יודעים איך להתחיל בעיצוב הגינה, איזו גינה מתאימה ביותר עבורם, באיזה עיצוב לבחור.

עיצוב הגינה מתחיל בדמיון שלנו- איך אנחנו רוצים שהגינה תראה ובדיוק כאן מתחילות כל הטעיות הנפוצות – שילוב בין סגנונות, בחירות לא נכונה של צמחייה, תאורה לא מחמיאה, תכנון לא נכון והתוצאה הסופית אינה מספקת ואינה תואמת את המטרות שלנו.
בעיצוב כמו בעיצוב הכל מתחיל בחלום, איך היית רוצה שהגינה שלך תראה, שאתה עוצם את העיניים מה אתה מדמיין בראש, ככה בערך מתחילים בעיצוב הגינה, מכאן אפשר כבר להתקדם לשלב הבא, לממש את החלום שלך בעזרת אדריכלות ועיצוב נוי. זה השלב שנסביר את החלום שלנו פחות או יותר ונראה כיצד אפשר לקדם אותו במציאות. אבל עוד רגע לפני שאנו "עוצמים" את העיניים קודם לכן רצוי שנלמד על סגנונות בעיצוב גינה על טעויות נפוצות בעיצוב גינות ונלמד מה זה עיצוב נכון.

מה זה עיצוב נכון?

עיצוב נכון של גינה הוא מונח מאוד אבסטרקטי, אין באמת תשובה מה הוא עיצוב נכון, עיצוב הוא בדרך כלל טרנד, כך שקשה מאוד לומר כך מעצבים או כך לא מעצבים, הרי אמרנו שהכל מתחיל בחלום.
אם אתם אוהבים עיצוב מסוים אף אחד לא יוכל לומר לכם שהוא לא נכון, אך יש להימנע מטעויות נפוצות ולהבין שהגינה היא חלל שאותו צריך לעצב בהתאם לסביבה.
עיצוב נכון של גינות אינו נעצר בגבול החלל אלא ממשיך ומתחבר לנוף הסובב אותנו, כאשר יהיו חלקים בגינה אותם נעדיף להסתיר ויהיו חלקים אותם נבליט כך בעצם אנו יוצרים אשליה של חלל גדול הרבה יותר.

הטיפ שלנו:
ליצירת מראה מושלם של הגינה העיצוב צריך להיעשות בהתאם לסגנון הבית וסגנון החיים עם דגש על מקוריות וחד

רצונות וצרכים

אדריכלי נוף יוכלו לעזור לכם בעיצוב הגינה המושלמת עם האווירה המיוחדת, אך קודם לכן עליכם לעשות "שיעורי בית" עליכם להגיע עם מפרט של הרצונות שלכם ושל הצרכים שלכם- ברגע שאנו עושים את הרשימה הנ"ל אנו כבר בתחילתו של העיצוב.
מה הכוונה שאנו אומרים רצונות וצרכים?
חישבו לרגע מי אתם, מה סגנון החיים שלכם, האם אתם אנשים שאוהבים לארח, האם אתם אנשים של קיץ אוהבי ים ובריכה, האם פינוקי ספא הם חלק בלתי נפרד מהשגרה שלכם.
עיצוב גינה חייב להתאים לסגנון החיים שלכם, כאשר תפרטו מה אתם אוהבים ומה הרצונות שלכם יהיה לכם הרבה יותר קל לבחור בסגנון הגינה שמתאים עבורכם.

סגנונות בעיצוב גינות

כל גינה היא ייחודית בפני עצמה, אנו בוחרים עיצוב שהוא בעצם הקונספט, אך מכניסים אלמנטים לפי הצרכים והרצונות שלנו.
בחלק זה נציג בפניכם כמה סגנונות עיצוב שונים, לחלקם תתחברו יותר לחלקם פחות, אך תרכשו מושג לגבי הסגנון שמתאים יותר לבית שלכם, לסביבה שלכם ולאורח החיים שלכם.

הגינה היפנית
עיצובים רבים אנו שואבים מהמזרח הרחוק בין היתר גם עיצובים של גינות. הגינות היפניות נחשבות למקום שלו ומרגיע מאוד, מקום שמאפשר לנו להתבונן לפנימיות שלנו, לכן המאפיינים של גינה זו יתמסרו לטבע כאשר הדגש הוא על יופי ואסתטיקה.
גינה יפנית תכלול חיפוי קרקע, עצים קטנים, סלעים מיוחדים, בריכות נוי, שבילי גישה המקיפים את הגינה.
הגינה היפנית מאופיינת ביצירת סיפור כאשר אנו לא נחשפים ישר לכל הסיפור אלא מסיבוב בעולם של הגינה נוכל להיווכח לכל הצבעים- הגוונים של הפריחה, השילובים של הסלע והמים שמבטאים את הקשר בין השמים לארץ והאדם.

הגינה הים תיכונית
סגנון הגינה הים תיכונית הוא הסגנון המועדף ביותר על הישראלים, הוא הסגנון המתאים ביותר לאקלים שלנו בארץ, הוא חסכוני במים והוא אינו מצריך תחזוקה שוטפת.
המרכיבים של גינה זו מאופיינים בצבע ובצמחייה, בגינה הים תיכונית מקובל להשתמש באבן טבעית, בעץ גושני או דשא סינטטי שאינם דורשים טיפול שוטף, בנוסף הגינה הארץ ישראלית מתמקדת בהצללה, אי אפשר לעצב את הגינה מבלי לחשוב על תנאי מזג האוויר שמחייבים אותנו לדאוג לפינות מוצלות לימי הקיץ ולמקור מים שיהפוך את הגינה למזמינה יותר, מקור המים יכול להיות בריכת שחייה, בריכת נוי או מזרקה כמובן הכל בהתאם לגודל הגינה ולתקציב שלנו.

הגינה הטרופית
גינות טרופיות נותנות לנו הרגשה של טיול שלא נגמר, נותנות לנו תחושה של גן עדן, בגינה טרופית אי אפשר להתעלם מהצבעים והריחות המזכירים לנו נופים רחוקים. האלמנטים המאפיינים את הגינות הטרופיות הם צמחיה צפופה ועצי דקל היוצרים הצללה בגינה, בגינה טרופית נוכל למקם בריכת שחייה וטרסות מסביב להשלמת האווירה, לא בכדי היא נחשבת לאחת הפנטזיות הטרופיות בעיני רבים.

הגינה האורבנית
הרעיון המרכזי שעומד מאחורי הגינה האורבנית הוא פשוט מאוד, הגינה היא חלק בלתי נפרד מהבית, היא ניבנת בהתאמה לכל הצרכים והרצונות של דיירי הבית, אפשר לקרוא לגינה "חדר חיצוני", בגינה מסוג זה אנו יכולים לראות פינת מטבח, פינת ישיבה אפילו בחלק מהמקרים פינת טלוויזיה חיצונית, לכן הגן האורבני עושה שימוש באלמנטים רבים של סגנונות העיצוב כאשר המאפיין העיקרי חיסכון במים והקלות שבתחזוקה. גן אורבני ברובו מאופיין בצמחיה מעטה והרבה חומרים קשים כמו דק, במבוק, מרצפות וחרס במטרה להעניק המשכיות לבית ולא כחלק נפרד.

הטיפ שלנו:
כל הסגנונות מתאימים גם לגינות קטנות וגם לגינות גדולות פשוט צריך לדעת איזה אלמנטים חשובים יותר ועל אילו אפשר לוותר.

עיצוב גינות

תאורת גן

רוב האנשים משתמשים בגינה בעיקר בשעות הערב לכן אי אפשר לדבר על עיצוב גינות מבלי לחשוב ולתכנן את תאורת הגן.

תאורת הגן מתחלקת לכמה קטגוריות ראשיות שאין אנו יכולים לוותר על אף אחת מהן:
תאורת מבנה
תפקיד של תאורת המבנה הוא להדגיש את העיצוב ואת הסגנון של הגינה, גופי תאורה אלה "זורקים" פסים של אור כלפי מעלה ומטה במילים אחרות הם אלו שמאירים את המבנה כולו.
תאורת נוי
המטרה של גופי התאורה הללו להאיר את הצמחייה כולה את העצים את השיחים את הסלעים והפסלים, על ידי גופי תאורה אלו אנו יכולים ליצור דרמה או מסתורין, אלו הגופים שעוזרים לנו לייצור את האווירה הקסומה.
תאורת הצפה
היא סוג של תאורה שמציפה מקום מסוים באור, אלו גופי תאורה חזקים יותר, בדרך כלל נמקם אותם באזורים כמו בפינת הישיבה, בשולחן האורחים, אחרי הכל אנו לא רוצים לארח את אורחינו בחושך.
תאורה סביבתית
תאורה זו בעצם מעניקה את היכולת שלנו להתמצא במרחב, גופי תאורה אלו יותקנו על שבילי הגישה, סוג תאורה זה עוזר לנו להתמצא במרחב בדרך כלל יהיו אלו מנורות צמודות לקיר, ספוטים או תאורה שקועה.

סוגי התאורה השונים הם שיוצרים לנו בסופו של דבר את האווירה הקסומה של שעות הערב הקסומות. לכן תכנון נכון של התאורה בגן יבטיח לכם שהגינה תהייה יפה לא פחות גם בלילה, תכנון נכון יחשוף בפניכם כל צמח ואלמנט שהוצבו בגינה ולא פחות חשוב תישמר האווירה הקסומה ותתגלה אליכם בדרך שונה, מעניינת ומסקרנת.

תאורת גן כוללת גופי תאורה שקועים, גופי תלייה, תאורת שביל ובעת הצורך גם תאורה תת מימית, כל עוד נדע לשלבה בצורה נכונה תתגלה בפנינו אגדה קסומה מעין סיפור שאנו לא רוצים שהסתיים.

הטיפ שלנו:
האידיאל הוא להסתיר את גופי התאורה מאחורי הצמחייה ולהאיר את האלמנטים החשובים ביותר כמו בריכה או פסלים.
ככל שהתאורה תהייה ממוקמת רחוק מהבית כך נקבל אשליה של גינה גדולה יותר.

מי אנחנו

אדר חברה המתמחה בתכנון וביצוע הגן על כל מרכיביו, עם ניסיון של שנים רבות בתכנון גנים פרטיים ופרויקטים אדריכליים גדולים.
הפגישה הראשונית תהיה כולה להקשבה מלאה לצרכים ולרצונות שלכם, לחלום שלכם, כל זאת ועוד נשרטט על גבי נייר בדרך לעוד עיצוב ייחודי וגינה יצירתית, משום שהמוטו שלנו מתחיל בכך שאין גינה זהה, כל גינה היא עולם בפני עצמו, במילים אחרות הדשא של השכן לא יהיה ירוק יותר.

לפני שמעצבים את הגינה

זכרו לפני שמתחילים בעיצוב גינה הכינו רשימה של חלומות, צרכים ורצונות.

  • תכנון גינה מתחיל בחלום – מהו החלום שלכם, איך אתם רוצים שהגינה שלכם תראה.
  • חישבו על הפונקציות שהגינה אמורה למלא עבורכם.
  • בחרו בסגנון האהוב עליכם, האם זה הסגנון היפני, האורבני, המודרני לאיזה סגנון אתם מתחברים יותר.
  • אילו מרכיבים תרצו בגינה, פינת משחקים לילדים, בריכה, פינת אוכל, פינה פסטורלית עם ערסלים או פינת ישיבה לאירוח, למה אתם יותר מתחברים.
  • האם אתם מעוניינים בגינת ירק, גינת נוי או בריכת נוי האם אתם מחפשים שהגינה תהווה עבורכם גם תחביב.

כאשר אתם באים מוכנים עם כל הרצונות, הצרכים והמאפיינים קל יותר להתחבר לסגנון מסוים.

עדיין מתלבטים?

אנחנו כאן כדי לעזור לכם, לכל שאלה או התייעצות ללא כל התחיבות אתם מוזמנים להשאיר את הפרטים בדף צור קשר ונחזור אליכם במהירות האפשרית.