מעוניינים בפגישת ייעוץ ורעיונות?

ייעוץ ראשוני ללא עלות

התקשרו עכשיו: 054-6775000
או פשוט השאירו פרטיכם כאן ואנו נשמח ליצור אתכם קשר

אחד הדברים החשובים ביותר שיש להבין כאשר מחזיקים בגינה הוא עצם ההבנה שנדרש טיפוח. אנשים שאינם מטפחים את הגינה שלהם כלל לא מנצלים את השימוש בה, וחבל שכך. כל גינה מטופחת מונה לא מעט יתרונות ובכלל, מדובר באירוח בסגנון אחר. אז נכון שהשקעה בגינה גורמת להוצאת כספים לא מעטה כלל ולא תמיד ישנה האפשרות לעשות זאת, אך כיום, כאשר ישנם המון פתרונות חלופיים אין צורך להשקיע כספים רבים על עבודות גינון ואדריכלות. כיום, ישנם דרכים רבות של עיצוב גינות עשה זאת בעצמך: לפי הטעם, זמן וכמובן בהתאם לתקציב המוגדר שכל אחד מציב לעצמו מראש.

השלבים לתכנון ועיצוב גינה באופן עצמאי:

השלב הראשון של עיצוב גינות עשה זאת בעצמך הוא להכיר היטב את השטח ולחשוב כיצד לנצל אותו בצורה מיטבית. כלומר, יש לחשוב מהם הצרכים הרלוונטיים לאותה משפחה. האם הגינה מיועדת לאירוח? האם היא מהווה שטח משחקים לילדים? במידה וישנו מספיק שטח אפשר לשלב את שניהם יחד. לאחר שהמטרות קבועות ניתן לעבור לשלב השני ולהתחיל את התכנון: את ערוגת הפרחים למקם באזור חשוף לשמש וקרוב לתשתיות הצנרת על מנת להתקין בקלות צינורות השקיה. את הפינה לילדים למקם באזור מוצל על מנת לצמצם את החשיפה לשמש. כמו כן את אזור האירוח למקם באזור רחב יחסית בכדי למנוע צפיפות שכן יש להביא בחשבון כסאות ושולחן ועם זאת, בקרבה לבית עצמו על מנת להגיע לנקודות חשמל.

השלב האחרון הוא העשייה בפועל. רגע לפני שבוחרים את ריהוט גן שישתלב בצורה מהממת עם הגינה המעוצבת שלנו,  איש מקצוע יהיה הגורם האחראי על בחירת החומרים איתם מעצבים את הגינה- הפרחים, האבנים, אביזרי נוי לגינה, מנורות תאורה לגינה ועוד. בחירות אלו מומלץ לעשות בשיקול דעת. כלומר, גובה התשלום באותה הקנייה אינו רלוונטי כפי שתחזוקה שוטפת עתידית רלוונטית. לדוגמא, בחירת המון פרחים ועצים לצורך ערוגה גדולה יצריך כמויות גדולות של מים. לכן חשוב להיצמד לתכנית ולא לחרוג ממנה בשל התלהבות יתר בזמן הקניות. כמו כן לפעמים נדרשת עזרתו של איש מקצוע מנת לייעל את העבודה, כמו – חיבור החשמל, הרכבת צינורות השקיה או יישור השטח לטובת אבנים ודשא.

עיצוב גינות עשה זאת בעצמך